Jasmínová rýže s fetou a zeleným hráškem


Nacházíte se:
Jasmínová rýže je oblíbená v thajské kuchyni a je velmi prospěšná zdraví. Je zdrojem cenných vitaminů a má dokonce schopnost regulovat množství cholesterolu v krvi.

Základní příprava jasmínové rýže

Jasmínovou rýži důkladně propláchněte ve vlažné vodě. Dejte do hrnce a k 1 dílu rýže přidejte 1,5 dílu studené vody. Dejte na plamen a počkejte, až voda začne vařit. Poté stáhněte na nejnižší plamen a vařte asi 15 - 20 minut. Voda by se měla postupně vyvařit. Rýži promíchejte a nechte v hrnci ještě asi 5 minut dojít.

Doba přípravy 35 minut, počet porcí 4

1 šálek jasmínové rýže BIOHARMONIE, 2 lžíce olivového oleje BIOLINIE,1 svazek čerstvé jarní cibulky,1 šálek mraženého hrášku, 250 g sýru feta, hrst čerstvé bazalky, hrst čerstvé petrželky, citrónová šťáva,2 stroužky česneku, 1 lžička cukru, 1/2 lžičky soli, pepř

Jasmínovou rýži důkladně propláchněte ve vlažné vodě. Dejte do hrnce a k 1 dílu rýže přidáme 1,5 dílu studené vody. Osolte. Dejte na plamen a počkejte, až voda začne vařit. Poté stáhněte na nejnižší plamen a nechte cca. 15 minut dusit. Voda by měla být po 15 minutách vypařená. Rýži promíchejte a nechte v hrnci ještě pár minut dojít.

Mezitím ve velkém hrnci rozehřejte olej. Vložte nasekanou cibulku a utřený česnek a nechte asi 5 minut orestovat. Pak přidejte rýži a hrášek a pořádně promíchejte. Dochuťte solí, cukrem, pepřem a citronovou šťávou a přimíchejte čerstvé nasekané bylinky.

Podávejte posypané rozdroleným sýrem feta.